Trendy zmieniają polski rynek makaronów
Makaron to jeden z podstawowych produktów spożywczych. Stanowi także podstawę wielu dań, zachwycając gości restauracji smakiem i sposobem podania. Eksperci wskazują, jaka przyszłość czeka ten segment rynku.
Dania z makaronem w roli głównej cieszą się ogromną popularnością nie tylko we Włoszech. Mają wielu miłośników na całym świecie. Nic w tym dziwnego - idealnie komponują się z licznymi dodatkami. To jeden z najważniejszych elementów tradycji kulinarnej, która jest warta poznania i wprowadzenia do menu, aby oferować swoim gościom niepowtarzalny smak pasty.
Eksperci jasno wskazują, że rynek makaronów będzie nadal rozwijał się dynamicznie. Jest to produkt dający szereg możliwości jako baza do sporządzania posiłków. Szacują również, że w 2025 roku rynek makaronów zostanie nakierunkowany w stronę makaronów premium, czyli droższych, a nawet charakteryzujących się często pozytywnym odziaływaniem na zdrowie.
Ponadto jednym z zaobserwowanych tendencji jest wybieranie makaronów wyższej jakości - makaronu z semuliny lub makaronu z dodatkiem jaj.
Mimo że spożycie makaronu w Polsce wynosi blisko 5 kilogramów na osobę rocznie (dla porównania przeciętny Włoch spożywa rocznie około 40 kilogramów), to obecnie produkt cieszący się nieustanną popularnością wśród smakoszy.