Niezmiennie - reklama dźwignią handlu

Niezmiennie - reklama dźwignią handlu

Stwierdzenie, które nie traci na ważności. Lata mijają, ale pewne kwestie się nie zmieniają. Każdy z nas zgodzi się ze stwierdzeniem, że bez reklamy nie ma sprzedaży, co w dużej mierze jest prawdą, ponieważ właśnie ta para obfituje najczęściej w największe zyski. Dlatego ważne, by podczas rozbudowywania rozpoznawalności swojej firmy, wiedzieć w jaki sposób dotrzeć do klientów.

Warto też mieć świadomość, że błędne jest założenie, że mając bardzo dobry produkt, nie potrzebujemy reklamy, ponieważ klienci sami nas znajdą. Owszem, można na to liczyć, stawiając na marketing szeptany, jednak może to być dość długa i żmudna droga do rozbudowania świadomości marki i dużych zysków. Dlatego plan na strategię marketingową powinniśmy zacząć od sporządzenia persony, czyli profilu idealnego klienta. Pozwoli to nam sprecyzować dla kogo będziemy chcieli kształtować swój lokal.

Narzędzia promocji dla restauracji

  • Na początek Internet: media społecznościowe

Podczas promocji restauracji - kluczowa jest działalność w Internecie: prowadzenie strony internetowej restauracji, uzupełnienie lokalnych katalogów z ofertą gastronomiczną oraz stron opiniujących gastrobiznesy. Warto rozważyć też prowadzenie profilu restauracji na Facebooku, Instagramie oraz Linkedinie. Pozwala to na prezentowanie aktualnych promocji, zmian w menu, zawierania nowych współprac, powiększanie grona odbiorców, ale daje też bardzo skuteczne narzędzia do prowadzenia działań reklamowych. Nie ma co ukrywać, że brak obecności w Internecie w obecnych czasach, pozbawia nas możliwości dotarcia do dużej liczby potencjalnych odbiorców.

  • Pozycjonowanie restauracji - SEO gastronomii

SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych, to istotny element działań w marketingu cyfrowym i powinien być stałym elementem planu marketingowego każdej restauracji. Właściwe dobranie słów kluczowych, które będą korzystne dla widoczności naszej strony internetowej, zdecydowanie pomoże w promocji restauracji i zainteresowania swoimi usługami. Należy pamiętać o właściwej strukturze strony i nagłówkach, które bywają czasem pomijane.

  • Promocja restauracji - linki zwrotne

Restauratorzy korzystają, także z możliwości narzędzi takich jak Google Moja Firma, gdzie nie tylko możemy dodać podstawowe informacje o naszej restauracji, ale też godziny otwarcia, często zadawane pytania (FAQ), informacje o udogodnieniach takich jak WIFi i klimatyzacja, czy zdjęcia z wewnątrz lokalu, które zainteresują gości.

  • Klasyczne sposoby

Trzeba pamiętać, że nie wszyscy śledzą działania w Internecie. Do tych klientów, którzy są rzadziej obecni w wirtualnej rzeczywistości, dotrzeć można umieszczając plakat na drzwiach wejściowych, potykacz w korytarzu, kładąc ulotkę na stole, wieszając baner na budynku lub przekazując informację przez kelnerów. To dobry pomysł w przypadku okresowych promocji oraz zaproszeń na imprezy okolicznościowe, takie jak andrzejki czy bal karnawałowy. Event, impreza sezonowa w restauracji to także doskonała okazja na zaoferowanie czegoś więcej osobom, które już nas znają, ale także szansa na dotarcie do nowych klientów.

  • Gazeta, radio, telewizja

Nie można zapomnieć o reklamie restauracji w gazecie, radiu czy telewizji. Warto z niej skorzystać, ponieważ zapewnia dotarcie z komunikatem do szerokiego grona odbiorców.

  • Zadowolony klient

Należy pamiętać, że najskuteczniejszą reklamą restauracji są zadowoleni goście, którzy będą wracać, po zjedzeniu smacznych dań. Mimo wszystko warto reklamować restaurację, aby pozyskać nowych klientów, dlatego koniecznie trzeba zacząć od zastanowienia się, jakie są Twoje mocne strony i kogo najlepiej nimi zainteresować.

  Prowadzenie restauracji wymaga dużo pracy i poświęceń i może być niezwykle opłacalnym przedsięwzięciem, o ile podejdziemy do tego w sposób profesjonalny. Podstawą jest dobry biznesplan, który powinien uwzględnić marketing gastronomiczny.