Polska trzecim w Europie rynkiem ekspresów do kawy

Polska trzecim w Europie rynkiem ekspresów do kawy

Choć Polacy najczęściej piją kawę rozpuszczalną, to w przypadku najdroższych profesjonalnych ekspresów automatycznych ustępujemy tylko Niemcom. W tej rewolucji pomogła pandemia - tak wynika z danych GfK opublikowanych przez "Rzeczpospolitą".

Wśród krajów europejskim ogółem, Polska jest na trzecim miejscu co do wartości rynku ekspresów do kawy, a jego wartość w pierwszej połowie 2021 roku wzrosła do 116,4 mln euro. Polacy są daleko przed bardzo rozwiniętymi rynkami Wielkiej Brytanii, Włoch i Hiszpanii, zaś przed nami uplasowały się Niemcy z wynikiem 533 mln euro oraz Francja (242,3 mln euro). Według organizacji producentów AGD APPLiA Polska, rynek urządzeń kawowych, wyłączając te do zabudowy oraz na kapsułki, na koniec października był wart ponad 800 mln zł, zaś w całym 2020 roku - około 940 mln zł. Koncert BSH (należą do niego marki takie jak Bosch i Siemens) szacuje, że w porównaniu z poprzednim rokiem, w 2021 r. wzrost sprzedaży ekspresów jest dwucyfrowy.

Badania GfK pokazują, że w ciągu roku, licząc do końca września 2021 r., polskie gospodarstwa domowe wydały niemal 3,2 mld zł na kawę. Najczęściej wybieraną przez Polaków kawą nada jest kawa rozpuszczalna, jednakże bardzo widoczny jest trend dynamicznego wzrostu zapotrzebowania na kawę ziarnistą. Około 30 proc. osób deklaruje również coraz częściej spożywaną kawę z ekspresu.

Wzrost ten nierozerwalnie połączony jest z trwającą od prawie dwóch lat pandemią - ze względu na brak możliwości odwiedzenia kawiarni podczas lockdownu, Polacy zaczęli konsumować kawę w domu i coraz bardziej zaczęli dbać o jej jakość.