Piwo faworytem polskich konsumentów

Piwo faworytem polskich konsumentów

Jak wynika z badań, aż 75 proc. "alkoholowych paragonów" zawierało pozycję z piwem. Dopiero na drugim miejscu znalazła się wódka - są to dane z aplikacji zakupowej PanParagon. Co ciekawe rośnie również popularność trunków bezalkoholowych.

Eksperci PanParagon przyjrzeli się rachunkom, które zawierały pozycje z alkoholem. Trzy na cztery zawierały pozycję z piwem, natomiast wódka, która znalazła się na drugim miejscu, obecna była na niecałych 10 proc. paragonów ujętych w badaniu (9,6 proc.). Trzecim najczęściej kupowanym trunkiem w Polsce jest wino - 8,7 proc. Następnie whisky (3,7 proc.), likiery (1,4 proc.) gin oraz rum (0,5 proc.), brandy (0,4 proc.), zaś nalewki i tequila były na 0,1 proc. paragonów z alkoholem.

Kiedy najchętniej sięgamy po alkohol? W piątek paragonów z napojami procentowymi jest około 20 proc., zaś w sobotę - 22,4 proc. Mniejsze zainteresowanie alkoholem ma miejsce w dni poszednie, jednakże wyniki rosną wraz z końcem tygodnia - w poniedziałki alkohol pojawia się na 11,6 proc. paragonów, we wtorki 12,3 proc., środę 13,5 proc., zaś w czwartki 14,2 proc.

Jak komentuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon:

- Najmniej alkoholu kupujemy natomiast w niedzielę - co stanowi zaledwie 6 proc. ujętych w badaniu paragonów. W głównej mierze jest to efekt zamkniętych ustawowo galerii i sklepów. Ten sam czynnik może mieć również wpływ na wzmożone alkoholowe zakupy w sobotę. W ostatnim przypadku nie bez znaczenia jest również dzień wolny od pracy, kiedy to częściej spotykamy się z rodziną i znajomymi

Coraz chętniej sięgamy po bezalkoholowe warianty ulubionych alkoholi. Oferta piw i win bezalkoholowych nieustannie się zwiększa, to samo tyczy się reklam tychże napojów. Polacy powoli przekonują się do trunków 0 proc. Eksperci z PanParagon zauważyli, że kupno wariantów bezalkoholowych w porównaniu ze styczniem 2020 roku wzrosło niemal trzykrotnie, a wraz z każdym następnym miesiącem 2022 roku, Polacy coraz częściej sięgają po piwa i wina bezalkoholowe. Patrząc na lata poprzednie, popyt na trunki 0 proc. wzrasta wraz z nadejściem cieplejszych miesięcy - w 2020 i 2021 roku warianty te były najczęściej kupowane od czerwca do sierpnia.