Catering - nadal warto zainwestować!

Catering - nadal warto zainwestować!

Za nami trudny czas pandemii, który jak się okazało, był też okresem kreatywnych rozwiązań. Przedsiębiorcy za wszelką cenę chcieli utrzymać się na rynku. Tym samym powstało wiele nowych pomysłów, między innymi dark kitchen (o którym pisaliśmy w poprzednich artykułach). Wzmocniła się też pozycja firm cateringowych. Można uznać, że czas pandemii jest już za nami, a sektory gastronomii, które zyskały popularność podczas tamtego czasu, nadal cieszą się dużą popularnością.

Część lokali gastronomicznych przetrwała kryzys związany z lockdownem - właśnie dzięki rozszerzeniu swoich usług o dowóz lub bardziej intensywnemu promowaniu oferowanego cateringu. Mimo wszystko otwarcie własnej restauracji wydaje się być dzisiaj ryzykownym ruchem.

Czy w takim razie opłaca się założyć firmę cateringową, która mogłaby dowozić posiłki nawet podczas ponownego zamknięcia lokali serwujących dania na miejscu? Niewątpliwie dużą zaletą takiego przedsięwzięcia jest fakt, że nie trzeba dysponować lokalem czy licznym personelem. Na początek wystarczy domowa kuchnia, odrobinę pasji do gotowania i autorskie przepisy, chociaż niewykluczone, że zajdzie potrzeba, aby zatrudnić dodatkowe osoby, jeśli działalność będzie cieszyć się dużym zainteresowaniem.

Na początek?

Należy wybrać profil działalności oraz ustalić menu. Firmy cateringowe posiadają obecnie bardzo zróżnicowaną ofertę, głównie ze względu na to, że konsumenci mają różne potrzeby. Dlatego, żeby zaistnieć na rynku, trzeba mieć konkretny pomysł na biznes. Na początek, układając menu, należy mieć na uwadze do jakiego typu klienta chcemy trafić. Dużą popularnością w ostatnim czasie cieszy się catering dietetyczny, czyli tak zwane diety pudełkowe. Decydując się na ten rodzaj działalności, musimy być przygotowani, aby serwować różnorodne dania na każdy dzień tygodnia, skrupulatnie dzielić porcje i liczyć kalorie. Jadłospis powinien występować w kilku wersjach kalorycznych. Podczas jego opracowywania, warto skonsultować się z dietetykiem. Bardzo ważne jest by uwzględnić też opcję wegetariańską, ponieważ wielu konsumentów rezygnuje ze spożywania mięsa.

Nie tylko diety pudełkowe

Jednak z punktu widzenia przedsiębiorcy, może wydawać się, że na rynku jest wręcz przesyt diet pudełkowych. Dlatego, jeśli dieta pudełkowa to nie to, co chcesz dowozić swoim klientom i wolisz bardziej obsługiwać eventy, to również powinieneś przygotować kilka wersji menu. Wiele imprez odbywa się cyklicznie w różnych okresach roku.

Warto mieć swoją specjalność, jednak trzeba być przygotowanym na pewną elastyczność. Tym bardziej, że branża eventowa również nie najlepiej zniosła kryzys, więc powinno się być przygotowanym na proponowanie dostaw także indywidualnym klientom, w przypadku gdyby nie było możliwe dowożenie dań na imprezy czy bankiety.

Reklama to podstawa

Na początku budżet może być ograniczony, ponieważ najpierw chcemy zainwestować w to, co konieczne i niezbędne do rozpoczęcia działalności. Jak wiemy, elementem obligatoryjnym powinna być też promocja firmy. Dlatego jeśli na początku wydatki są za duże, żeby zainwestować w reklamy, to przede wszystkim warto zacząć od mediów społecznościowych. Wrzucenie apetycznie wyglądającego dania na firmowy Instagram czy Facebook to dobry początek promowania własnej marki. Jeśli poprosisz znajomych o udostępnianie, możesz liczyć na zwiększenie zasięgów, nawet bez postów sponsorowanych.