Analiza. Polska jest liderem pod względem liczby zamówień wegetariańskich burgerów
Polska jest zdecydowanym liderem pod względem liczby zamówień wegetariańskich burgerów wśród wszystkich 24 krajów, w których działa Glovo. Według danych GfK, rynek roślinnych produktów w Polsce osiągnął 1,5 mld zł wartości. Według prognoz, globalna sprzedaż w ciągu najbliższych lat może wzrosnąć nawet o 30%.
Dynamiczny rozwój rynku produktów roślinnych
Warzywny burger lub stek, jogurt roślinny czy wegańska szynka to elementy nowoczesnego rynku produktów roślinnych, który w Polsce wart jest już 1,5 mld zł. Dane Glovo także potwierdzają dynamiczny rozwój tego sektora spożywczego - jako kraj w ostatnich 12 miesiącach spożyliśmy aż 33% wszystkich wege burgerów zamawianych przez aplikację. Dzięki temu Polska znajduje się na pierwszym miejscu pod tym względem na światowej mapie Glovo.
Najnowsze dane, opublikowane w tym roku przez GfK Polonia, podają, że w Polsce ten rynek wart jest już 1,5 mld zł. Statystyki Glovo pokazują m.in. to, że Polska jest numerem jeden jeśli chodzi o spożywanie bezmięsnych burgerów. W ostatnich 12 miesiącach mieszkańcy naszego kraju zamówili ich aż 77 tys. Ten wynik stanowi 33% światowego spożycia burgerów wege zamówionych przez aplikację Glovo.
Jedną z restauracji, która w ciągu ostatnich 12 miesięcy dostarczyła poprzez Glovo największą liczbę wegetariańskich burgerów jest Łódzka Cochise.
A co jeszcze polscy użytkownicy aplikacji Glovo zamawiają z oferty bezmięsnej? Na drugim miejscu wśród wegetariańskich zamówień znalazły się różne wersje bezmięsnych kebabów, a wśród nich bardzo popularny w Polsce kebab z frytkami w środku. Z kolei wśród najchętniej zamawianych wegetariańskich produktów należy wymienić także sojowe jogurty, majonezy, pasztety i napoje.