365 dni! Tyle teraz będzie trwał festiwal kulinarny!

365 dni! Tyle teraz będzie trwał festiwal kulinarny!

W odpowiedzi na ogromne zainteresowanie gości i restauracji twórcy Restaurant Week zbudowali platformę do rezerwacji doświadczeń restauracyjnych - Restaurant Club. Za techniczną stronę portalu i rozwój gastronomicznego biznesu w świecie digital odpowiada warszawski twórca startupów Daftcode. Dzięki połączeniu sił i ekspertyzy spółek, kulinarny festiwal może trwać przez cały rok.

Ponad 90 tys. gości wzięło udział w festiwalu Restaurant Week w czerwcu tego roku. To jeden z najwyższych wyników w 7-letniej historii imprezy, ważny tym bardziej, że odbywał się w trudnych dla gastronomii czasach tuż po zniesieniu obostrzeń pandemicznych. Pod względem frekwencji Restaurant Week Polska przegonił też swojego nowojorskiego odpowiednika, stając się największym festiwalem kulinarnym świata.

Platforma do odkrywania nowych smaków i miejsc

Restaurant Week Polska od 2014 roku zorganizował już 28 festiwali, podczas których wydano prawie 3 miliony dań i blisko milion koktajli festiwalowych. We współpracy z ponad dwoma tysiącami restauracji z całego kraju Restaurant Week Polska rozwija rodzimą kulturę kulinarną, promuje niezależną scenę restauracyjną oraz edukuje w zakresie świadomego jedzenia czy ograniczania marnowania żywności.

- Jako Restaurant Club jednoczymy wysiłek promocyjny całej niezależnej sceny restauracyjnej, by wspólnie przyciągać do niej gości i konsekwentnie budować w Polsce modę na chodzenie do restauracji - mówi Paweł Światczyński, założyciel i CEO Restaurant Week.

Na opracowanie technicznej strony Restaurant Club jej twórcy wykorzystali miesiące zamknięcia gastronomii. Dzięki festiwalom ich platforma jest największym w Polsce tego typu portalem służącym do kulinarnych odkryć i rezerwacji, a już wkrótce stanie się narzędziem do codziennych rezerwacji.

- Do współpracy przy Restaurant Club zaprosiliśmy wszystkich uczestników dotychczasowych festiwali. To prośby i sugestie gości i restauratorów, by Restaurant Week trwał cały rok, zmotywowały nas do rozwoju biznesu w tym kierunku. Bazujemy na naszym wieloletnim doświadczeniu przy organizacji największych festiwali kulinarnych w Polsce, ale jednocześnie weszliśmy w nowy dla nas, cyfrowy świat, dzięki czemu nasz biznes osiąga coraz większą skalę - zauważa Maciek Żakowski, współzałożyciel Restaurant Week i Restaurant Club.

Partnerstwo z Daftcode, czyli gastronomia spotyka nowe technologie

RestaurantClub łączy doświadczenie Restaurant Week w gastronomii ze startupowym know-how Daftcode i ma sprawić, że restauracje staną się jeszcze bardziej przystępne. Członkostwo w RestaurantClub jest na wstępie bezpłatne, co pozwala wyselekcjonowanym przez Restaurant Week, najlepszym restauracjom korzystać z platformy i docierać do nowych gości bez ograniczeń.

- Daftcode ma doświadczenie w budowaniu strategii wejścia na rynek dla startupów z różnych branż i coraz częściej otwiera się na biznesy lifestylowe. Zainwestowaliśmy w Restaurant Week i stworzyliśmy wspólnie Restaurant Club, bo chcemy ułatwić życie konsumentom i widzimy spory potencjał biznesowy w digitalizacji biznesu gastronomicznego. Wierzymy też, że uproszczenie procesu rezerwacji może przyciągnąć do restauracji nowych gości, a więc być paliwem dla restauratorów, dla których minione półtora roku nie było łatwe - mówi Jędrzej Szcześniak, współzałożyciel i Partner Zarządzający w Daftcode.